Ready for take-off? Almost! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van M.C. Barnhoorn - WaarBenJij.nu Ready for take-off? Almost! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van M.C. Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Ready for take-off? Almost!

Blijf op de hoogte en volg M.C.

27 Februari 2014 | Nederland, Eindhoven


Lieve vrienden, familie, kennissen en collega's,

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik acht maanden geleden besloot om te gaan backpacken. Mijn contract bij mijn laatste werkgever zou aflopen en niet verlengd worden, wat mij dus tot deze gedachte bracht. Een aantal jaren geleden speelde ik al met het idee om te gaan backpacken en nu komt het er dan echt van. Een lang gekoesterde wens gaat eindelijk in vervulling!

De acht maanden zijn werkelijk waar voorbij gevlogen. Over precies twee weken stijgt onze vlucht naar Reykjavik op en inmiddels beginnen de kriebels in mijn buik zich te vormen. Vrijwel alle belangrijke zaken zijn geregeld en uiteraard blijft het backpacken; niet alle zaken hoeven tot in de puntjes geregeld te zijn, er moet ook ruimte overblijven voor spontaniteit en avontuur. Dit typ ik terwijl ik tegelijkertijd een zelf samengesteld 'roadbook' doorlees, compleet met alle informatie over onze gehele reisroute. Ieder land gelabeld met een ander kleurtje, ja echt (...) Laten we concluderen dat de controlefreak in mij nog het nodige te leren heeft. Gelukkig heb ik hiervoor de ideale reismaat, "het komt allemaal wel"-Nico.

Ik verheug mij heel erg op het gevoel van 'ultieme vrijheid' dat ik eerder ook had tijdens mijn roadtrip door het zuidwesten van de USA in 2010. Zelf bepalen waar je eet, wat je eet, hoe je eet en waarom je eet. Op het laatste moment toch bepalen dat je niet in dat karige motel gaat slapen en vervolgens doorrijden naar het volgende stadje. Cultuur opsnuiven in andere landen en onder de indruk zijn van de andere landschappen en steden. Het gaat echt een toffe ervaring worden!

Over drie weken verschijnt het eerste 'echte' reisverslag online, deze zal gaan over onze eerste week in het fabelachtige IJsland. Daar staan bezoeken aan het uitgaansleven in Reykjavik, geisers, watervallen en het noorderlicht op het programma... en o ja, uiteraard ook de nodige spontane avonturen.

Lees dus weer mee en vergeet niet te reageren!

Liefs en tot snel,

Marco

  • 27 Februari 2014 - 17:25

    Moni Van De Wiel:

    Lieve Marco,

    Vanuit Zuid-Afrika wensen wij, jouw ' schoonouders', je een HEEEEEL fijne voorbereiding van jouw reis toe!!
    We zullen elkaar voor die tijd niet meer zien...wij blijven nog even hier!
    We snappen dat je de kriebels in je buik hebt! het is ook niet niks....een heel avontuur!
    Roel zal jou wel een poosje erg moeten missen en.... wij ook!

    Toi=toi-toi!!!!

    XXXXX Henk en Moni

  • 27 Februari 2014 - 17:38

    Martin Van Duijn:

    Marco! (en Nico)

    Heeeel veel plezier jullie twee daar! Vergeet vooral niet alle gênante belevenissen te benoemen! En als je ze hier niet durft te vertellen dan wil ik ze graag zo snel mogelijk na terugkomst in real life horen!

    Als ik niet met m'n studie had gezeten, dan had ik jullie graag vergezeld!

    Geniet er lekker van, jullie hebben het verdiend!


    PS. @Niek gedraag je een beetje... niet te veel

  • 27 Februari 2014 - 19:47

    Lieve Marco:

    Je begint de smaak al aardig te pakken te krijgen. We weten hoe je genoten hebt van het Amerika-avontuur. Hopelijk wordt het deze keer weer zo'n onvergetelijke ervaring. Met al die mooie reizen begin je zo zoetjes aan een echte globetrotter te worden. We zeggen nog geen gedag. Je zal ongetwijfeld nog wat tijd in Katwijk doorbrengen voordat je vertrekt. En Roel, jij reist ook af en toe maar wat richting Katwijk. Dan heb je het idee dat je ook een klein tripje mag maken (-:
    Marco en Nico we zullen jullie zeker volgen!!!!!!!!!!!!!!
    Pa en ma Barnhoorn


  • 27 Februari 2014 - 22:38

    Corlieke:

    Aaaah echt spannend, maar super leuk skat dat het nu eindelijk zo ver is
    En dat je je dromen naleeft! Ik wens je alvast heel erg veel plezier ook voor Nico uiteraard,
    Geniet ervan en leef die droom na! We keep in Touch!

    Dikke kus van je nichtje!! X

  • 28 Februari 2014 - 13:53

    Aria:

    Helemaal geweldig neef! Groot gelijk dat je het avontuur opzoekt nu het nog kan en je nog niet teveel verplichtingen hebt. Wens jullie ongelofelijk veel reisplezier en succes en ik zie uit naar je verhalen!
    Liefs,
    je tantetje

  • 28 Februari 2014 - 16:30

    Pauline:

    Liefje,

    Nu komt je reis toch steeds dichterbij! Ik kan me zo voorstellen dat je er zin in hebt. Heerlijk niet de dagelijkse routine en verplichtingen, maar alleen mooie mooie en leuke dingen doen en beleven! Gelukkig zie ik je volgende week nog evens amen met roelieboy en kom ik je uitzwaaien op Schiphol, want ik je zo ontiegelijk missen! Het idee dat ik je niet zomaar even kan appen of je mening kan vragen is niet leuk haha. Maar ja ga jij maar lekker naar de andere kant van de oceaan, dan leg ik het wel aan met Roel! ;)

    Xxxx

  • 28 Februari 2014 - 22:46

    Corrine:

    Ha lieverd,

    Het gaat bijna gebeuren voor je, echt te gek dat je het gaat doen!!
    Had het ook ooit is willen gaan doen, maar ja dan heb je je verplichtingen.... Dus neeffie daarom vind ik het helemaal tof dat jij het wel gaat doen. Ik ga je avonturen dan ook op de voet volgen.
    Ga lekker van je vrijheid genieten, nu het nog kan ;-)
    Have a lot of fun, samen met je reismaatje.

    xxx

  • 07 Maart 2014 - 12:41

    M.C. Barnhoorn:

    Bedankt voor de leuke reacties mensen. Nog 6 dagen en dan is het zover... spannend hoor!

    Tot in IJsland! X

  • 20 Maart 2014 - 13:17

    Donna:

    Haha! Erg gelachen om je gelabelde boekje. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.C.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4774

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 12 Oktober 2014

Met Arie op safari: from Big 6 go to Big 5.

13 Maart 2014 - 23 April 2014

Trip to the north; about Big Apples and more..

Landen bezocht: